Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek vermeende prijsafspraken advertentiemarkt gestaakt

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft bekend gemaakt het onderzoek gestopt te hebben naar vermeende prijsafspraken in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het NMa-onderzoek startte in september 2006 en werd uitgevoerd bij de Raad van Orde en Toezicht voor het Advertentiewezen (ROTA), het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) en bij verschillende uitgeverijen.

related partner content for mobile comes here

Telegraaf Media Groep (TMG), waar vorig jaar rechercheurs van de NMa binnenvielen, zegt niet verrast door deze uitkomst te zijn. 'We waren ons van geen overtreding van de Mededingingswet bewust en zagen de uitkomsten van het onderzoek daarom met vertrouwen tegemoet. Naar nu blijkt was dat terecht', aldus een TMG-woordvoerder in De Telegraaf afgelopen zaterdag. TMG heeft inmiddels een zogenoemd compliance-programma opgezet om naleving van de Mededingingswet verder te verankeren in de bedrijfsvoering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in