Onderzoek vermeende prijsafspraken advertentiemarkt gestaakt
De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft bekend gemaakt het onderzoek gestopt te hebben naar vermeende prijsafspraken in de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het NMa-onderzoek startte in september 2006 en werd uitgevoerd bij de Raad van Orde en Toezicht voor het Advertentiewezen (ROTA), het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) en bij verschillende uitgeverijen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Telegraaf Media Groep (TMG), waar vorig jaar rechercheurs van de NMa binnenvielen, zegt niet verrast door deze uitkomst te zijn. 'We waren ons van geen overtreding van de Mededingingswet bewust en zagen de uitkomsten van het onderzoek daarom met vertrouwen tegemoet. Naar nu blijkt was dat terecht', aldus een TMG-woordvoerder in De Telegraaf afgelopen zaterdag. TMG heeft inmiddels een zogenoemd compliance-programma opgezet om naleving van de Mededingingswet verder te verankeren in de bedrijfsvoering.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid