Overslaan en naar de inhoud gaan

De smartphone is het eerste van de second screens in VS

De smartphone is het vaakst gebruikte second screen (69%), voor de computer (54%) en de tablet (53%).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens ‘The Changing TV Experience’, het onderzoek dat Vision Critical voert voor het IAB USA (651 respondenten 18+, online bevraagd van 19 tot 21 januari 2015), gebruikt 78% van de volwassen Amerikanen tegelijk een ander device terwijl ze televisie kijken. TV-Mobile multitasking is een dagelijkse bezigheid voor 84% van de respondenten. Als we kijken naar de activiteiten is surfen op het internet de wijdst verbreide activiteit, net zoals het luisteren nar tv, wat ook het gebruikte device is. De communicatie over de programma’s blijft sterk, zowel privé (e-mail, sms) als via de sociale media.
 
Het onderzoek buigt zich ook over smart tv: een derde van de Amerikaanse volwassenen heeft er een of beschikt alleszins over een device waarmee een video in streaming op televisie bekeken kan worden. Van hen besteedt 38% meer dan de helft van hun televisietijd aan het bekijken van videostreaming op televisie. 35% gebruikt hun smart tv meer dan vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Bron: MediaMarketing.be

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in