Overslaan en naar de inhoud gaan

Verdwenen Merken: de vooruitstrevende dochter van de Rabobank

Wekelijks haken Robbert van Loon en Richard Otto in op de actualiteit aan de hand van een Verdwenen Merk. Deze week: Bizner.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘Er is veel te doen rondom onze boerenbankentrots. Zo ongeveer het hele reclamevlak viel over haar reclamepitch, of competitie, heen. Het resultaat ervan wordt dan ook met cynisme en wisselende reacties ontvangen. Vooruitstrevend is de bank echter wel. Net als haar dochter die 10 jaar geleden het licht zag…’ 

related partner content for mobile comes here

De Rabobank opende in 2007, in het jaar dat de eerste iPhone op de markt kwam, al een unieke online bank voor MKB'ers. Bizner was geboren. Het bleek een succes en werd geroemd om de eenvoud.

Onnodige administratieve rompslomp werd vermeden en een startende ondernemer kon zonder enig ondernemingsplan gemakkelijk een lening van 50.000 euro krijgen. Tot de crisis toesloeg…

Kredieten werden niet meer zo makkelijk verstrekt en zowel bij de bank als de consument groeit de behoefte om “elkaar in de ogen te kunnen kijken bij het beoordelen van een kredietaanvraag".

Daarnaast vindt de Rabobank haar dochter Bizner minder noodzakelijk worden aangezien financiële zaken ook prima via de site van de Rabobank geregeld kunnen worden. Bizner verliest hierdoor aan waarde en de winstgevendheid komt onder druk te staan. In november 2011 heeft Bizner de activiteiten als internetbank voor ondernemers gestopt en worden klanten bij de Rabobank zelf ondergebracht. De website is het laatste visitekaartje dat ons aan deze bevalling herinnert. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in