Overslaan en naar de inhoud gaan

Kavanaugh bier? 'Als het maar bitter is...'

Heeft de Amerikaanse Brian William goud in handen met zijn aanvraag tot merkregistratie voor het merk Kavanaugh Beer?
Miniatuurvoorbeeld
Kavanaugh Beer
© Shutterstock
Miniatuurvoorbeeld
Kavanaugh Beer
© Shutterstock

Brian William, een Amerikaan uit de staat Ohio, denkt vermoedelijk dat hij goud in handen heeft. Op 27 september, op de dag dat rechter Brett Kavanaugh zijn emotionele betoog hield voor de Amerikaanse Senaatscommissie voor Justitie, diende William in de Verenigde Staten een aanvraag tot merkregistratie in voor het merk Kavanaugh Beer.

related partner content for mobile comes here

30 bier

Tijdens zijn snikkende verweer had de rechter in spé onder ede moeten toegeven dat hij in zijn jonge jaren wel erg verzot was op bier. Gedurende het verhoor sprak Kavanaugh het woord bier maar liefst 30 keer uit. Daarmee transformeerde de onfortuinlijke rechter zichzelf - onbedoeld – in één klap tot een heel aantrekkelijk merk voor bier. Je ziet de flesjes Kavanaugh (met een fraai etiketje met een man in toga?) al bij de slijter staan: dat gaat Brian William geen windeieren leggen. Op Twitter werd het merk meteen enthousiast ontvangen. Zo reageerde het Amerikaanse Beer Law Center met de tweet: ‘Welke alcohol-variatie het ook gaat worden …, als het maar bitter is.’

Toestemming?

Toch is het niet helemaal zeker of William inderdaad gaat krijgen wat hij wil. In de Verenigde Staten geldt namelijk de regel dat je alleen iemands naam als merk kunt registreren als je daarvoor toestemming hebt. De kans is dus aanwezig dat het Amerikaanse merkenbureau de registratie straks gaat tegenhouden. En dan moet William op bezoek bij rechter Kavanaugh om toestemming te vragen voor de registratie van zijn bier-merk. En of Kavanaugh die toestemming na alle commotie gaat geven is de natuurlijk de vraag.

 

Bas Kist - Merkenbureau Chiever

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Linkedood

En dan proosten we op het eind van hersenloos links

thierry cattoir

enige ethische beschouwing bij dit triest depot is merkenboeren vreemd?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in