Overslaan en naar de inhoud gaan

Aandacht trekken doe je zo

Hoe trek je de aandacht van consumenten? Bureau Energize en VU-marketinghoogleraar Peeter Verlegh deden er onderzoek naar.
Miniatuurvoorbeeld
Aandacht vragen doe je zo
© 123rf
Miniatuurvoorbeeld
Aandacht vragen doe je zo
© 123rf

'Verdiende aandacht, hebben we dat niet eerder ergens gezien? Klopt, want al in 2012 schreef Klaas Weima, eigenaar van creatief bureau Energize, een boek met die titel. Dat ging over verslappende aandacht voor merken en het verlies aan effectiviteit van gekochte merkaandacht. Belangrijkste oorzaak: de giga hoeveelheid content die over ons wordt uitgestort en die niet of nauwelijks meer te behappen valt. Daarbij komt dat consumenten commerciële content ook content steeds makkelijker kunnen omzeilen. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in