Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank wint voor derde keer Transparantiebenchmark

De Rabobank wint voor de derde keer op een rij de Transparantiebenchmark, de prijs van het ministerie van Economische Zaken voor het meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winnaar van dit jaar is gekozen uit 183 bedrijven en instellingen - negen meer dan vorig jaar. In de zes jaar dat de Transparantiebenchmark bestaat is veel gebeurd op het gebied van MVO. Omdat MVO in de Code Tabaksblat is opgenomen, moeten bijvoorbeeld alle grote beursgenoteerde bedrijven er verplicht over rapporteren.

related partner content for mobile comes here

Voor het verslagjaar 2009 zijn de Transparantiebenchmark en ACC Award van de gezamenlijke beroepsorganisaties het Koninklijk NIVRA en NOvAA geïntegreerd. De nieuwe Transparantiebenchmark geeft extra gewicht aan thema's als ketenverantwoordelijkheid en de integratie van MVO in de kernprocessen van ondernemingen. Het aantal deelnemers gaat van 183 naar 500 bedrijven en instellingen en de nieuwe Transparantiebenchmark wordt interactief, op een website zijn de scores van bedrijven te zien. 'De Kristal' is de naam van de nieuwe prijs die volgend jaar wordt uitgereikt aan het bedrijf met de beste MVO-verslaggeving. EZ staatssecretaris Frank Heemskerk: “Ik spoor MKB-bedrijven aan om zich aan te melden voor de vernieuwde Transparantiebenchmark en mee te dingen naar De Kristal. Vanaf volgend jaar worden dit de Oscars voor MVO!” Binnenkort staan de good practices 2009 op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in