Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch grijpt terug naar vakmanschap

In de nieuwe merkcampagne van Grolsch grijpt het biermerk terug naar zijn eigen geschiedenis. Vanaf nu draait het weer om vakmanschap.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne start met de commercial ‘IJsmeesters van Groenlo’, die vanaf zaterdag 6 juli 2013 op televisie te zien zal zijn.

related partner content for mobile comes here

Bij Grolsch draaide het in de communicatie jarenlang om vakmanschap en meesterschap, maar het biermerk startte zo'n 10 jaar geleden met lifestylecampagnes. Vervolgens sprong Hertog Jan handig in het vakmanschap-gat dat Grolsch achterliet. Grolsch keert nu echter weer terug naar zijn oorspronkelijke claim, en gaat verhalen vertellen over 400 jaar bierbrouwen en –schenken, zoals dat in het oosten van Nederland gebeurde. Zoals over de manier waarop vroeger het bier koud werd gehouden, maar ook over Grolsch-eigenaar Theo de Groen die met de woorden “Ik bepaal zelf wel waar ik mijn bier in doe” tegen de stroom in, vasthield aan de bekende beugelfles, en in 2004 een zeven kilometer lange pijpleiding aanlegde naar de nieuwe brouwerij, om hetzelfde water te kunnen blijven gebruiken.

Op Youtube circuleert de uitgebreide versie (4 minuten) van de commercial:

Gisela Rule, marketingdirecteur bij Grolsch: ‘Bij Grolsch zeggen we altijd: ontdek alles, behoud het goede. Sinds 1615 brouwen wij ons bier niet volgens het boekje, maar met ons hart. En dat is nou net waar het in onze nieuwe campagne om draait en waar we de nadruk op willen leggen. Op kwaliteitsbier dat al 400 jaar met vakmanschap en karakter wordt gebrouwen.’

Om de link met de moderne tijd niet helemaal uit het oog te verliezen, mochten 4 moderne kunstenaars hun visie geven op de Grolsch-verhalen van vroeger.

Auteur Joost Zwagerman schreef een gedicht over het ‘Hophuwelijk’ tussen één van de oorspronkelijke bierbrouwers uit Groenlo, Peter Cuyper en brouwersdochter Jenneken Neerfeldt, DJ Mark Sixma, ving de geluiden van de Grolsche Bierbrouwerij in een trancenummer waarmee hij het verhaal van de Zes neven De Groen tot leven heeft gewekt, en modeontwerper Jacob Kok ontwierp een jurk als symbool voor de zeven kilometer lange waterleiding.

En een 2 meter hoge ijssculptuur in de vorm van een Grolsch beugelfles van de hand van ijskunstenaar Peter Meurders, is een eerbetoon aan de IJsmeesters van Groenlo en de iconische beugelfles.

Naast de nieuwe commercial is de bierbrouwer dit jaar prominent aanwezig op een aantal zomerpopfestivals en ligt online, in bladen, op de winkelvloer en binnen het horecakanaal een duidelijke nadruk op ‘vakmanschap en karakter’.

Reclamebureau Alfred maakte de commercial.

(update) De commercial is inmiddels online:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in