Bol.com start met verkoop witgoed


Met de introductie van de productgroep witgoed hoopt bol.com een zo volledig mogelijk aanbod te hebben in elektronica. Dus nu kunnen consumenten er –naast klein huishoudelijke apparaten- ook terecht voor fornuizen, wasmachines en -drogers, koelkasten en wasemkappen.
De toevoeging van de productgroep Klein Huishoudelijk bleek een goede keuze: na de introductie in april 2011 heeft bol.com in een aantal rubrieken naar eigen zeggen al 5 procent of meer van de markt in handen. In andere categorieën bezitten de Plazapartners (derde partijen die verkopen via de pagina’s van bol.com, zoals Megapool) een tot tien procent marktaandeel via bol.com.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe meeste items zegt bol.com op voorraad te hebben. Bezorgkosten zijn 1,95 euro. Via bezorgpartner PostNL kunnen de apparaten ook worden geïnstalleerd. Daarvoor betaalt de klant bij bol.com 14,95 euro extra.
In Nederland wordt er jaarlijks een half miljard euro aan witgoed verkocht, zo schat bol.com. 15 procent van deze markt wordt online verkocht. Marketingdirecteur Miche Schaeffer tegen Emerce.nl: ‘We richten ons met een zo volledig mogelijk aanbod op deze vervangingsmarkt. Ondanks de toch al grote concurrentie hebben we hoge verwachtingen. Ten eerste hebben we een groot aanbod, daarnaast omdat we de volgende dag al leveren en als laatste omdat we ook hier ons Plazamodel op los laten.'
Bol.com zet ter promotie van de nieuwe productgroep AdWords, affiliatenetwerken, het eigen partnerprogramma, reclame in dagbladen en de eigen media in. En een Facebookactie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid