Overslaan en naar de inhoud gaan

Hengelo zet in op mobile loyalty

Citymarketingbureau lanceert mobile loyalty programma voor winkeliers en bezoekers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het mobiele loyalty programma is ontwikkeld vanuit een collectieve gedachte om meer bezoekers naar de binnenstad te krijgen. Via de Stadkado app kunnen consumenten bij iedere aankoop bij een van de deelnemende winkeliers in Hengelo punten sparen. De punten worden verdiend door de smartphone van de winkelier met de smartphone van de consument te laten communiceren waarna de punten worden toegekend. Deze technologie zorgt ervoor dat de transactie van punten snel en eenvoudig kan plaatsvinden. Zodra er 60 punten verzameld zijn, kan er een cadeau uit de webshop gekozen worden. In de webshop is een mix van prijzen op zowel commercieel als cultureel vlak. Hiermee krijgt niet alleen de commercie in de stad een boost maar ook de culturele sector. 

related partner content for mobile comes here

Momenteel participeren er al meer dan 50 winkeliers in Hengelo. De winkelier kan met deze technologie haar store traffic te verhogen zonder korting te geven. Daarnaast zorgt de loyalty app er voor dat de retailers data verzamelen van het koopgedrag van bezoekers. Hierdoor wordt het mobile loyalty systeem in de toekomst een middel, in plaats van een doel op zich. Winkeliers die de data goed gebruiken kunnen daarmee het productaanbod beter afstemmen op de consument en dus relevanter worden. De techniek van smartphone 2 smartphone is betrekkelijk eenvoudig toe te passen; integratie met kassasystemen is hierbij niet nodig. Doordat technologie reeds is ontwikkeld is het platform gemakkelijk uit te rollen naar andere steden, winkelcentra en klanten.
 
Wouter Reinders (Bureau Hengelo): &;Een laagdrempelige en user friendly app voor zowel de consument als de winkelier. Ook de culturele instellingen zien de meerwaarde, want nieuwe doelgroepen dienen zich aan d.m.v. het gratis karakter. Vele potentiële bezoekers maken nu sneller kans een keer langs te komen en te zien wat de stad allemaal te bieden heeft!&;
 

Dit mobile loyalty initiatief is opgezet door stadpromotor  in samenwerking met Loyalty Mobile B.V en ontwikkelaaar. De Stadskado app is  beschikbaar voor en

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in