Foodfabrikanten passen kinderreclame aan


Daarmee komen ze tegemoet aan een oproep van de Europese Unie om mee te helpen aan het bestrijden van overgewicht onder kinderen. Het gaat om Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé, PepsiCo en Unilever.
Mars en Unilever legden hun reclame-uitingen voor kinderen eerder dit jaar al aan banden. ‘Voor ons verandert er niet veel, maar met deze gezamenlijke actie kun je wel meer bereiken’, reageert een woordvoerder van Unilever Nederland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpvallende afwezige is McDonald’s, dat laat weten ver te zijn met eigen mondiale richtlijnen aangaande kinderreclame en daarom op dit moment niet kan participeren.
Waarnemend BVA-directeur Mara Baaij verwijst voor deze actie naar de World Federation of Advertisers (WFA), maar noemt het wel ‘een stap dichterbij om dit vast te leggen in de Reclame Code’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid