Overslaan en naar de inhoud gaan

Foodfabrikanten passen kinderreclame aan

Elf grote foodproducenten gaan in Europees verband hun reclame aan het adres van kinderen tot 12 jaar aanpassen. Zij gaan hun kinderreclame…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee komen ze tegemoet aan een oproep van de Europese Unie om mee te helpen aan het bestrijden van overgewicht onder kinderen. Het gaat om Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé, PepsiCo en Unilever.

related partner content for mobile comes here

Mars en Unilever legden hun reclame-uitingen voor kinderen eerder dit jaar al aan banden. ‘Voor ons verandert er niet veel, maar met deze gezamenlijke actie kun je wel meer bereiken’, reageert een woordvoerder van Unilever Nederland.

Opvallende afwezige is McDonald’s, dat laat weten ver te zijn met eigen mondiale richtlijnen aangaande kinderreclame en daarom op dit moment niet kan participeren.

Waarnemend BVA-directeur Mara Baaij verwijst voor deze actie naar de World Federation of Advertisers (WFA), maar noemt het wel ‘een stap dichterbij om dit vast te leggen in de Reclame Code’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in