Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkskrants Schoo uitgever Weekbladpers

Hendrik Jan Schoo, nog geen jaar adjunct-hoofdredacteur van De Volkskrant, verruilt PCM alweer voor de Weekbladpers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daar wordt hij per 1 januari volgend jaar directeur/uitgever van het cultuur- en opiniecluster (onder meer titels als Vrij Nederland, Opzij, Psychologie Magazine en J/M). Deels is Schoo opvolger van de eerder vertrokken Lize Alink, alleen is hij naast uitgever dus ook (mede-)directeur. Voor hij bij PCM begon, was Schoo jarenlang hoofdredacteur van het succesvolle weekblad Elsevier. Nu wordt hij dus (mede-)verantwoordelijk voor Vrij Nederland, dat met dalende oplages te kampen heeft. Of zijn vertrek te maken heeft met de huidige onrust binnen PCM, onder meer door aangekondigde bezuinigingen, is niet duidelijk : Schoo was zelf niet bereikbaar voor commentaar.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in