“Sinterklaas neemt verlanglijstje te serieus
Dat concludeert kinder- en jongerencommunicatiebureau Keesie na onderzoek naar de beleving van het Sinterklaasfeest door kinderen en ouders. Het bureau zegt dat ouders ‘niet langer slaafs de verlanglijstjes van hun kinderen hoeven af te werken om zich zo een speelbal van platte commercie te voelen’. In opdracht van Keesie werden veertig kinderen in de leeftijd van 5 tot 10 jaar en ouders onderworpen aan een uitgebreid Sinterklaas-diepteinterview. Keesie liet het onderzoek uitvoeren door onderzoeks- en trendwatchbureau SARV International uit Hilversum.
Het gaat kinderen niet om het krijgen van grote cadeaus, maar om de gezelligheid, de spanning en de verrassing. Zo vinden kinderen tien kleine cadeautjes leuker dan twee grote cadeaus. Ook vinden zij het veel leuker te worden verrast met cadeaus waar zij niet om hebben gevraagd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaKeesie gelooft dat 'decommercialisering' van Sinterklaas - hoe tegenstrijdig dat ook klinkt - juist goed is voor de commercie, maar dan in bredere zin. 'Sinterklaas is hét moment om kinderen onverwacht in aanraking te brengen met nieuwe thema's en productcategorieën waardoor meer verschillende soorten bedrijven het hele jaar aan bod zullen komen. Door decommercialisering van Sinterklaas zou de omzet van alle bedrijven tezamen - op jaarbasis dus - zelfs kunnen groeien', vermoedt Bas Westerweel van Keesie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid