Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft verjaagt Coca-Cola van merkenlijst

Softwaregigant Microsoft heeft frisdrankproducent Coca-Cola na drie jaar van de eerste plaats verdreven in een onderzoek naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau Corporate Branding vraagt jaarlijks meer dan 6.000 senior executives om een cijfer te geven voor de grootste Amerikaanse merken. Softwarebedrijf Microsoft werd in 1999 tweede op deze ranglijst, maar bleek het afgelopen jaar het sterkste merk te zijn. Frisdrankproducent Coca-Cola moest hiervoor het onderspit delven. Entertainmentconcern Walt Disney bleef de derde plaats bezetten, terwijl Johnson & Johnson en Harley-Davidson naar respectievelijk de vierde en vijfde plaats opschoven. De enige nieuwkomer op de lijst is de frisdrankproducent Dr. Pepper/Seven-Up.

related partner content for mobile comes here

Fmcg-multinational Procter & Gamble (P&G) kwam de afgelopen jaren steeds lager op deze merkenlijst te staan, maar is er dit jaar helemaal van verdwenen. Larry McNaughton, directeur van Corporate Branding, wijdt dit aan de geringe brandingactiviteiten van P&G. 'Ze zouden een agressiever communicatiebeleid moeten volgen.' In plaats daarvan werkt P&G aan de naamsbekendheid van losse producten.

McNaughton ziet drie beslissende factoren voor de reputatie van een merk. 'Gedrag en cultuur van een bedrijf, de bedrijfsprocessen en de branding op de markt.' Voor bedrijven die op de consumentenmarkt actief zijn, zoals Coca Cola, is een branding-beleid belangrijker dan voor ondernemingen met zakelijke klanten, zoals General Electric. (bron: PR Week US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in