Marktpositie Numico in Europa onder druk
Dat meldt NRC Handelsblad. ´We onderzoeken wat de mogelijkheden zijn', zegt een AH-woordvoerster. ´We vinden de babymarkt belangrijk.' Tot voor kort verkochten supermarkten geen huismerkbabyvoeding. Ze gingen ervan uit dat ouders juist voor voeding van hun baby waren gehecht aan vertrouwde namen als Nutricia, Nestlé en Danone (Blédina). Nestlé en Nutricia verkopen al een eeuw babymelk.
Afgelopen zomer introduceerden de Franse ketens Casino, Leader Price en Carrefour eigen babyvoeding. In Duitsland zijn dat de Duitse drogisterijen van Rosmann en Penny. In Groot-Brittannië heeft drogisterijketen Boots Clinics een eigen assortiment vegetarische babyvoeding.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBelangrijke reden voor winkelketens om eigen babyvoeding te gaan verkopen, zijn de hoge winstmarges. Numico zegt niet bang te zijn voor de toegenomen concurrentie. ´Huismerken kunnen op een deel van hun producten geen gezondheidsclaims maken. Daarop hebben wij patenten', aldus een woordvoerder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid