Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktpositie Numico in Europa onder druk

Supermarktketens en drogisterijen in West-Europa vallen de sterke marktpositie van babyvoedingsfabrikant Numico, bekend van het merk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt NRC Handelsblad. ´We onderzoeken wat de mogelijkheden zijn', zegt een AH-woordvoerster. ´We vinden de babymarkt belangrijk.' Tot voor kort verkochten supermarkten geen huismerkbabyvoeding. Ze gingen ervan uit dat ouders juist voor voeding van hun baby waren gehecht aan vertrouwde namen als Nutricia, Nestlé en Danone (Blédina). Nestlé en Nutricia verkopen al een eeuw babymelk.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen zomer introduceerden de Franse ketens Casino, Leader Price en Carrefour eigen babyvoeding. In Duitsland zijn dat de Duitse drogisterijen van Rosmann en Penny. In Groot-Brittannië heeft drogisterijketen Boots Clinics een eigen assortiment vegetarische babyvoeding.

Belangrijke reden voor winkelketens om eigen babyvoeding te gaan verkopen, zijn de hoge winstmarges. Numico zegt niet bang te zijn voor de toegenomen concurrentie. ´Huismerken kunnen op een deel van hun producten geen gezondheidsclaims maken. Daarop hebben wij patenten', aldus een woordvoerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in