Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandelen publieken en commerciëlen stabiel

In week 30 zijn de marktaandelen van de publieke en commerciële zenders andermaal nauwelijks veranderd, zo blijkt uit het Continu…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De publieke omroepen behaalden een gezamenlijk gemiddeld marktaandeel van 38 pct, de commerciële zenders behaalden 41 pct, een lichte daling ten opzichte van vorige week.

related partner content for mobile comes here

RTL4 blijft matig presteren met 13 pct marktaandeel. RTL5 leverde de afgelopen week ook een procentpunt in; het marktaandeel daalde van 6 naar 5 pct. De overblijvende HMG-zender, Veronica, daalde zelfs 2 pct, van 8 naar 6 pct. Ook SBS6 moest 1 pct inleveren; het marktaandeel daalde van 11 naar 10 pct. Net5 bleef stabiel op 4 pct marktaandeel. Fox8 behaalde opnieuw slechts 3 pct.

Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op maandag- en woensdagavond (18 pct), TV2 op dinsdagavond (22 pct) en Nederland 3 op zaterdagavond (15 pct).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in