Marketeer heeft behoefte aan kwaliteitskeurmerk
Dat bblijkt uit onderzoek van het Nima. Het gaat om een kwaliteitskeurmerk voor ervaren marketeers met een gedegen marketingopleiding. De introductie van de titel Senior Marketing Professional (SMP) moet volgens het Nima invulling geven aan die behoefte.
De titel die onlangs door de European Marketing Confederation (EMC) in het leven is geroepen, is een internationaal erkend kwaliteitskeurmerk om vakbekwame en hooggekwalificeerde marketeers te certificeren. Het Nima mag als enig opleidingsinstituut in Nederland de titel uitgeven.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaUit het Nima-onderzoek bleek ook dat meer dan de helft van de marketeers hun kennis niet up-to-date vindt. Dat komt enerzijds doordat het marketingvak de laatste jaren turbulenter en complexer is geworden, anderzijds doordat de marketeer te weinig tijd vrijmaakt voor het bijspijkeren van kennis. Er is dan ook meer behoefte aan permanente educatie waarmee marketeers een stok achter de deur hebben om hun kennisniveau op peil te houden. Nima heeft daarvoor een Permanent Educatie Programma ontwikkeld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid