Overslaan en naar de inhoud gaan

Kaliber pr-mensen belangrijker dan focus op ROI

Uit onderzoek blijkt dat de pr-wereld niet zozeer gebaat is bij een focus op Return On Investment (ROI) als wel bij het aantrekken van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het vorig jaar verschenen IPR/DTI-verslag ‘Unlocking the Potential of Public Relations’ zorgde voor een nieuwe interesse in het meten van de toegevoegde waarde van pr en adviseerde bedrijven te focussen op ROI-maatregelen om de waarde van pr te meten. Maar in een vervolgstudie over de verwachtingen van directeuren ten aanzien van pr blijkt dat de nadruk op ROI misschien te zwaar is.

related partner content for mobile comes here

Veertien CEO’s en bestuursvoorzitters werden naar aanleiding van de IPR/DTI-studie ondervraagd. Ze waren niet van mening dat er een bepaalde formule bestaat waarmee men de invloed van pr kan berekenen, maar beseffen wel dat die invloed aanzienlijk is. Een ondervraagde meldde zelfs dat pr-activiteiten voor 20 procent de waarde van een aandeel bepalen.

ROI is voor weinig topmannen het belangrijkst. Ze zien pr als onderdeel van de totaliteit van zakendoen.Een CEO zei: “Goede pr behelst vooral een begeleidende en adviserende rol voor de top van een bedrijf. Er hangt veel af van de kwaliteiten van een pr-man en de samenwerking met het bestuur. Samen kunnen ze goed het beleid bepalen.”?

Een andere voorzitter zei: “Het is de verantwoordelijkheid van de CEO op de belangen van de aandeelhouders te letten. De pr-deskundige moet zich richten op eventuele risico’s voor de bedrijfsreputatie en veranderde trends signaleren.”?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in