Kaliber pr-mensen belangrijker dan focus op ROI
Het vorig jaar verschenen IPR/DTI-verslag ‘Unlocking the Potential of Public Relations’ zorgde voor een nieuwe interesse in het meten van de toegevoegde waarde van pr en adviseerde bedrijven te focussen op ROI-maatregelen om de waarde van pr te meten. Maar in een vervolgstudie over de verwachtingen van directeuren ten aanzien van pr blijkt dat de nadruk op ROI misschien te zwaar is.
Veertien CEO’s en bestuursvoorzitters werden naar aanleiding van de IPR/DTI-studie ondervraagd. Ze waren niet van mening dat er een bepaalde formule bestaat waarmee men de invloed van pr kan berekenen, maar beseffen wel dat die invloed aanzienlijk is. Een ondervraagde meldde zelfs dat pr-activiteiten voor 20 procent de waarde van een aandeel bepalen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisROI is voor weinig topmannen het belangrijkst. Ze zien pr als onderdeel van de totaliteit van zakendoen.Een CEO zei: “Goede pr behelst vooral een begeleidende en adviserende rol voor de top van een bedrijf. Er hangt veel af van de kwaliteiten van een pr-man en de samenwerking met het bestuur. Samen kunnen ze goed het beleid bepalen.”?
Een andere voorzitter zei: “Het is de verantwoordelijkheid van de CEO op de belangen van de aandeelhouders te letten. De pr-deskundige moet zich richten op eventuele risico’s voor de bedrijfsreputatie en veranderde trends signaleren.”?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid