Overslaan en naar de inhoud gaan

Google investeert in consumentenmarketing

Google is voor Groot-Brittannië hard op zoek naar een consumer marketing director, voor de marketing van merken als Google+, Chrome,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marketeer moet op zoek naar manieren om deze consumentenmerken nog meer te laten groeien. Daarnaast moet hij voor Google meer kennis vergaren over consumentenbehoeften. Groot-Brittannië is 1 van de grootste markten voor Google buiten de VS.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe consumermarketingdirecteur rapporteert aan James Elias, de marketingdirecteur voor Ierland en Groot-Brittannië.

In de is te lezen dat Google op zoek is naar manieren om ‘brand advocacy’ en ‘liefde’ te verdienen. Het nieuwe consumentenmarketingteam zal hiervoor ‘big brand defining moments’ moeten creëren.

Dat moet dan vooral gebeuren voor de merken Google+ en Chrome. Google+ blijft immers sterk achter bij netwerken als Facebook en Twitter. En de Chromebrowser loopt 7 procentpunten achter op Internet Explorer van Microsoft. Android en Youtube zijn beide marktleider in hun segmenten in Groot-Brittannië.

De tijd van ‘een goed product verkoopt zichzelf’ is nu wel over voor Google. De searchgigant geeft de laatste maanden veel meer uit aan above-the-line in de Verenigde Staten. De laatste campagne promoot de Nexus 7 tablet, met als pay off 'the playground is open':

In Groot-Brittannië kwam Google in maart met een soortgelijke campagne voor Google+, met als pay off ‘that’s the Plus’:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in