Google investeert in consumentenmarketing
De marketeer moet op zoek naar manieren om deze consumentenmerken nog meer te laten groeien. Daarnaast moet hij voor Google meer kennis vergaren over consumentenbehoeften. Groot-Brittannië is 1 van de grootste markten voor Google buiten de VS.
De nieuwe consumermarketingdirecteur rapporteert aan James Elias, de marketingdirecteur voor Ierland en Groot-Brittannië.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaIn de vacature is te lezen dat Google op zoek is naar manieren om ‘brand advocacy’ en ‘liefde’ te verdienen. Het nieuwe consumentenmarketingteam zal hiervoor ‘big brand defining moments’ moeten creëren.
Dat moet dan vooral gebeuren voor de merken Google+ en Chrome. Google+ blijft immers sterk achter bij netwerken als Facebook en Twitter. En de Chromebrowser loopt 7 procentpunten achter op Internet Explorer van Microsoft. Android en Youtube zijn beide marktleider in hun segmenten in Groot-Brittannië.
De tijd van ‘een goed product verkoopt zichzelf’ is nu wel over voor Google. De searchgigant geeft de laatste maanden veel meer uit aan above-the-line in de Verenigde Staten. De laatste campagne promoot de Nexus 7 tablet, met als pay off 'the playground is open':
In Groot-Brittannië kwam Google in maart met een soortgelijke campagne voor Google+, met als pay off ‘that’s the Plus’:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid