Overslaan en naar de inhoud gaan

Dirk profileert zich iets diervriendelijker

De supermarktketen stopt met kiloknallers op voorpagina van de folder.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Supermarktketen Dirk zet zijn diervriendelijke beentje voor door te stoppen met het plaatsen van kiloknallers op de voorpagina van de actiefolder. Goed nieuws voor de dieren in de vee-industrie volgens een woordvoerder van Wakker Dier, want een kiloknaller op de voorpagina van de folder zou zorgen voor 40 tot 50 procent meer verkocht vlees dan een kiloknaller binnenin een folder*.

related partner content for mobile comes here

Dieronvriendelijk
Wakker Dier roept andere supermarkten op het voorbeeld van Dirk te volgen. Uit een analyse door de NGO van alle 331 actiefolders van de twaalf grootste supermarktketens uit het eerste halfjaar van 2017, blijkt dat in bijna een vijfde van de gevallen (18 procent) dat reclame wordt gemaakt voor dieronvriendelijk, keurmerkloos vlees op de voorpagina van de folder.

Naming & shaming
Behalve Dirk doet ook Plus het volgens Wakker Dier goed op dit vlak. De supermarkt heeft sinds twee jaar geen enkele kiloknaller op de voorpagina gezet. De supermarkt die volgens de analyse van Wakker Dier het vaakst een kiloknaller op de voorpagina van de folder plaatste, is Emté; bij tweederde van der folders. Jumbo volgt met 37 procent, Hoogvliet is derde met 26 procent. Wakker Dier: ‘De drie ketens waren daarmee de enige die ver boven het gemiddelde van 18 procent zaten.’

*De percentages die Wakker Dier noemt, komen van reclameman Eugène Roorda. Volgens hem doen vleesaanbiedingen het op de voorpagina al snel 40 tot 50 procent beter dan binnenin de folder. Roorda: ‘Vergis je niet, dat gaat uiteindelijk om tonnen vlees aan extra omzet.’

Beeld: Pagina 7 uit de folder van Dirk, geldig van 13 t/m 19 augustus 2017

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in