Overslaan en naar de inhoud gaan

De Hypotheker haalt reclame van de buis

De Hypotheker haalt de tv-reclame waarin een pasgetrouwd stel al dansend bespreekt wat te doen bij arbeidsongeschiktheid en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de RCC wekt de commercial onterecht de indruk dat eenieder die arbeidsongeschikt wordt en in aanmerking komt voor een WAO-uitkering, gedwongen wordt afstand te doen van vermogensbestanddelen, zoals spaargeld.

related partner content for mobile comes here

'De spot wil melden dat je inkomen er bij arbeidsongeschiktheid flink op achteruit gaat en dat je maatregelen zult moeten treffen om je huidige levensstijl te kunnen handhaven', aldus Karel Pauw, directeur van De Hypotheker. 'Met de huidige overheidsmaatregelen is dat belangrijk voor de consument om bij stil te staan, vinden wij. Dat blijkt ook uit de vele vragen van consumenten over deze materie die aan onze financiële coaches gesteld worden. Mensen zijn daar in toenemende mate mee bezig.'

Volgens Pauw gaat het nu om één zin in de reclame die anders zou moeten volgens de RCC. ´We hebben die zin naar aanleiding van een eerste klacht van dezelfde persoon al aangepast in: “Nou, dan moet je tegenwoordig bijna alles opgeven, verkopen en je moet je spaargeld inleveren(...)”.´ Maar ook de nieuwe zin is niet goed in de ogen van de RCC. Pauw: 'De reclame haalden we na de laatste klacht bij de RCC direct al van de buis. Want vanzelfsprekend heeft De Hypotheker de intentie om de consument op een juiste manier te informeren. Nu de uitspraak er is, gaan we kijken of en hoe we hem aan kunnen passen. We willen mensen duidelijk blijven maken dat verzekeren tegen inkomensval bij arbeidsongeschiktheid goed is om over na te denken (GPD).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in