Overslaan en naar de inhoud gaan

BuzzFeed krijgt 50 miljoen en wil internationaal

Venture capital firma Andreessen Horowitz investeert 50 miljoen dollar in de Amerikaanse viral media site BuzzFeed.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met dat geld kan nieuwe categorieën creëren, een technologie incubator in huis halen, acquisities plegen én kijken naar internationale expansie. Volgens een bericht in de New York Times kijkt BuzzFeed naar kantoren in Duitsland, Japan, India en Mexico.

Ook moet er BuzzFeed Distributed worden opgezet. Dat gaat zich richten op het ontwikkelen van content op andere platforms als Instagram en Tumblr.

Chris Dixon, partner bij  Andreessen Horowitz zegt in de New York Times: ‘BuzzFeed begon met “lichte” content met lijstjes, grappige foto’s en filmpjes, et cetera. Sindsdien is de site hard gegroeid. BuzzFeed is vergelijkbaar met wat Tesla is voor de auto-industrie, Uber voor de taximarkt en Netflix voor de tv- en videobranche. BuzzFeed neemt internet- en computertechnologie serieus.’
 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in