Overslaan en naar de inhoud gaan

Anti-bedrijfssites

Allerlei protestgroepen richten sites in die tegen de praktijken van een bepaald bedrijf zijn gericht. Anticipatie is noodzaak.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De sites van deze groepen zijn vaak van hoogwaardige kwaliteit: fantastische interface en graphics, nuttige links, audio- en videostreams, zeer toegankelijk taalgebruik, noem maar op. Zie bijvoorbeeld de (ruim 1 miljoen pageviews per maand). Vaak briljante propaganda, waarbij de corporate websites van de aangevallen bedrijven meestal zeer mager, saai en ontoegankelijk afsteken. Bedrijven moeten tegengas geven door zich opener tegenover het publiek op te stellen, de dialoog aan te gaan en even professionele en informatierijke websites te ontwerpen. BP Amoco bijvoorbeeld heeft dat gedaan. De site heeft nu o.a. links naar milieu-informatie, biedt allerlei relevante info en gaat de discussie met critici aan zonder defensief te worden. Belangrijke boodschap: wij zijn niet perfect, weten niet alles maar werken met de beste bedoelingen - denk met ons mee.

related partner content for mobile comes here

harvard business review, sept./okt. 2000

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in