20% marketing e-mails geopend op mobiel
Een op de vijf commerciële e-mails wordt geopend op een mobiele telefoon. Aldus onderzoek van het Amerikaanse digitale marketingbedrijf Knotice, dat daarvoor miljoenen e-mails onderzocht.
Knotice bekeek 155.3 miljoen e-mails die verstuurd werden door bedrijven in 12 industrieën, in het vierde kwartaal van 2010. Het bureau bekeek de e-mails per industrie, en per besturingssysteem. Van alle industrieën had retail het hoogste percentage mobiele lezers.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisApple zorgt voor de meeste mobiele lezers: 11,99 procent werd geopend op een iPhone, gevolgd door 3,73 procent op een iPad.
3,73 procent opent de mail op een Android, en slechts 0,28 procent gebruikt hiervoor Windows Mobile, of Windows Phone 7. 0,27 procent heeft een Palm, en 0,08 procent een Blackberry.
De percentages van Android en Blackberry zijn opmerkelijk: ze komen namelijk niet overeen met het marktaandeel van beide merken. Blackberry- en Androidgebruikers gebruiken hun mobiel dus voor heel andere dingen dan voor e-mail, of e-mail is lastiger in gebruik op deze apparaten.
Het tijdstip van lezen is niet verrassend volgens Knotice: mobiele e-maillezers bekijken hun mails het meeste in de vroege ochtend, als men wakker wordt en als eerste de berichten checkt, of in de late avond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid