Overslaan en naar de inhoud gaan

20% marketing e-mails geopend op mobiel

Een op de vijf commerciële e-mails wordt geopend op een mobiele telefoon. Aldus onderzoek van het Amerikaanse digitale marketingbedrijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een op de vijf commerciële e-mails wordt geopend op een mobiele telefoon. Aldus onderzoek van het Amerikaanse digitale marketingbedrijf , dat daarvoor miljoenen e-mails onderzocht.

related partner content for mobile comes here

Knotice bekeek 155.3 miljoen e-mails die verstuurd werden door bedrijven in 12 industrieën, in het vierde kwartaal van 2010. Het bureau bekeek de e-mails per industrie, en per besturingssysteem. Van alle industrieën had retail het hoogste percentage mobiele lezers.

Apple zorgt voor de meeste mobiele lezers: 11,99 procent werd geopend op een iPhone, gevolgd door 3,73 procent op een iPad.

3,73 procent opent de mail op een Android, en slechts 0,28 procent gebruikt hiervoor Windows Mobile, of Windows Phone 7. 0,27 procent heeft een Palm, en 0,08 procent een Blackberry.

De percentages van Android en Blackberry zijn opmerkelijk: ze komen namelijk niet overeen met het marktaandeel van beide merken. Blackberry- en Androidgebruikers gebruiken hun mobiel dus voor heel andere dingen dan voor e-mail, of e-mail is lastiger in gebruik op deze apparaten.

Het tijdstip van lezen is niet verrassend volgens Knotice: mobiele e-maillezers bekijken hun mails het meeste in de vroege ochtend, als men wakker wordt en als eerste de berichten checkt, of in de late avond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in