Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst Unilever valt 11 procent lager uit

Maar de omzet van het FMCG-concern stijgt met 12 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever heeft in de eerste helft van dit jaar aanzienlijk minder winst gemaakt dan een jaar eerder. De vraag van consumenten blijft wereldwijd zwak, waardoor de hoeveelheid verkochte producten maar in beperkte mate toeneemt. Gunstige wisselkoerseffecten zorgden wel voor een flinke stijging van de omzet.

related partner content for mobile comes here

Het moederbedrijf van merken als Ola, Dove, Axe en Lipton meldde donderdag een omzet van 27 miljard euro over de eerste helft van dit jaar. Dat is 12 procent hoger dan een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten resteerde een plus van 2,9 procent, waarbij de hoeveelheid verkochte voedings- en verzorgingsmiddelen met 1 procent steeg.

De nettowinst van Unilever zakte in de eerste zes maanden van 2015 met 11 procent, naar 2,7 miljard euro. Unilever verwacht in heel 2015 de verkopen iets sterker te kunnen laten groeien dan zijn concurrenten. De winstmarge zal daarbij naar verwachting een gestage groei laten zien.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in