Duurzaamheidscampagnes maken geen indruk


Dat blijkt uit een onderzoek van Porter Novelli. Mannen zijn nog negatiever over milieucampagnes dan vrouwen. Zo vindt bijna de helft van de mannen de campagnes saai, tegenover ruim 30 procent van de vrouwen.
De meerderheid van de Nederlanders, ongeveer 60 procent, geeft aan dat ze het afgelopen jaar niet meer dan het jaar daarvoor voor het milieu hebben gedaan. Zij zouden dat volgens de onderzoekers wel doen als het minder geld en moeite zou kosten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPorter Novelli wilde weten of grote campagnes voor duurzaamheid van de overheid en de campagnes van bedrijven aanslaan. Er is niet gekeken naar individuele campagnes, maar circa zeshonderd mensen kregen vragen voorgelegd als 'voelt u zich aangesproken door die campagnes' en 'vindt u ze geloofwaardig'. Porter Novelli is van plan het onderzoek een aantal jaar achter elkaar te verrichten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid