Premium

‘De Allerhande is gewoon een uitgebreide reclamefolder’

Het mediaportret van Sjoerd van de Wouw, Foodwatch

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vertel me welke media je gebruikt en ik zeg wie je bent. Onze rubriek ‘Het mediaportret van’. Deze keer Sjoerd van de Wouw, sinds 1 mei de nieuwe campaigner kindermarketing en misleidende reclame bij consumentenorganisatie Foodwatch.

Wat lees of luister je iedere ochtend als eerste?

Nieuwsapps op m&;n mobiel en twitter. Dit heeft &;het krantje in de trein&; al een tijdje vervangen.

Heb je nog een papieren krant?

Ik lees de Volkskrant in het weekend. Ik zou graag ook wel wat meer met Blendle willen doen: meer zelf kiezen wat je leest.

Welk tv-programma heeft jouw leven veranderd?

Ik was al vrij vroeg in de omschakeling van kinderprogramma&;s naar actualiteitenprogramma&;s, in de categorie Brandpunt: wat er in het echt gebeurt vond ik vaak veel spannender dan in kinderprogramma&;s. Daar kon ik dan lang over nadenken.

Met welk medium wil jij liever niet gezien worden?

Sommige media interesseren zich weinig voor &;de waarheid&; en  schrijven wel heel erg wat hun lezers willen horen. Dat grenst aan bewuste misleiding.

Welk tv-programma zap je meteen weg?

Als programma&;s gebruik maken van een BN-er, vind ik dat over het algemeen een zwaktebod. Eigenlijk kijk ik weinig tv meer. En dan vaker uitzending gemist, dan live.

Mijn ideale radiomoment is…

Tijdens het koken lekker luisteren naar NPO 1; lekker en goed eten maken gelijkertijd met alle wereldbeslommeringen op je bord.

Aan welk programma koester je de mooiste jeugdherinnering?

Van oudsher heb ik prachtige herinneringen aan Radio Tour de France, met de hele familie tuinboontjes doppen, luisterend naar de afloop van een spannende Tour-de-France etappe. Pure nostalgie.

Als de krant een meneer is dan zijn sociale media…?

Pubers: jong, snel en wild en gaat van de hak op de tak. Het gaat vaak nergens over en iedereen is erg bezig met zichzelf.

Welke titel zou jij graag restylen?

De Allerhande: één van de meest gelezen bladen van Nederland, is gewoon een uitgebreide reclamefolder. Die staat bol van de suggestie van gezelligheid en gezondheid rondom vaak zeer ongezonde of maatschappelijk onverantwoorde producten. Wat zou je met zo&;n groot blad voor mooie dingen kúnnen doen ...

Welk blad is jouw guilty pleasure?

Wielrenblaadjes: het zijn eigenlijk de synoniemen van slechte vrouwenbladen: veel plak en knipwerk en inhoudelijk slecht maar toch ... soms heerlijk om even onderuit gezakt te lezen.

En wat is jouw geheime tip?

Kijk eens een week geen tv en lees geen bladen en internet en ontdek wat dat met je doet: je gaat andere dingen (om je heen) waarderen en je kunt kijken wat je nu echt hebt gemist en wat niet. Veel mediaconsumptie is vaak slechts gewoonte. Dat kun je daarmee ontdekken.

Als jij een site zou zijn, hoe ziet die er dan uit?

Inhoudelijk en feitelijk gericht maar ook wel een beetje slordig en visueel mag het wel wat extra aandacht krijgen.

Gaat naar bed met?

M&;n vrouw, een babyfoon en …. ook m&;n mobieltje. Dat laatste slaat eigenlijk nergens op dus daar ga ik vanaf vandaag mee te stoppen ... écht ...

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie