FAQ voor lezers van Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie

Wat gaat er veranderen?

Achter de schermen zijn we al een tijdje bezig met het bouwen van een compleet nieuw on- en offline platform over marketing, communicatie, media en creatie. Hierop worden Tijdschrift voor Marketing, Communicatie en Adformatie geïntegreerd. Het nieuwe platform draagt de naam Adformatie. Op het nieuwe platform bieden we je naast de vertrouwde content uit de wereld van Adformatie ook content uit de vakgebieden marketing en communicatie. Zo krijg je dus veel meer content dan je gewend was!

Dus de magazines en websites van Tijdschrift voor Marketing en Communicatie verdwijnen?

De content van de magazines en websites verdwijnt niet, alleen de merknamen verdwijnen. De content van Tijdschrift voor Marketing en Communicatie is straks terug te vinden op de nieuwe site van Adformatie. En in een bijna honderd pagina’s dik magazine blijf je ook gewoon lezen over de onderwerpen die spelen in je vakgebied. Maar dan wel op een andere manier…

Waarom doen we dit?

Omdat het vak van marketing, communicatie, media en creatie ingrijpend is veranderd. Zoals je waarschijnlijk zelf merkt raken de vakgebieden steeds meer met elkaar vervlochten. De vragen ‘hoe merken zich gedragen’ en ‘hoe gedragsbeïnvloeding werkt’ worden steeds meer op een ‘holistische’ manier, vanuit verschillende invalshoeken tegelijkertijd, beantwoord.

Eh…holistisch?

Wat je doet als merk of als organisatie wordt meer dan ooit opgepikt, bejubeld en bekritiseerd. Of je nu marketeer bent bij Unilever, communicatiespecialist bij de NS of strateeg bij een reclamebureau. Alles is een merk en alles is een middel. En iedereen praat terug. En dus staat er een nieuwe generatie merkbouwers en gedragsbeïnvloeders op. Al die veranderingen maken het vak alleen maar interessanter, en ook complexer. Je moet steeds meer kunnen en meer weten van vakgebieden die ooit buiten je vakgebied lagen. Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie willen graag mee veranderen en creëren daarom een nieuw platform waarop alle disciplines samenkomen.

Wat wordt de nieuwe redactionele formule?

In de nieuwe positionering kiest Adformatie voor het perspectief van de ‘merkenbouwers’ en ‘gedragsbeïnvloeders’ als redactionele leidraad. We stellen meer dan voorheen de merkeigenaar, adverteerder of vertegenwoordiger van een organisatie centraal.

Is dit dan heel anders dan we gewend zijn?

Zeer zeker. Tot nu stond Adformatie vooral te boek als platform voor de ‘incrowd’ van de (reclame-) bureauwereld. In het nieuwe Adformatie staat het merk (bedrijf of organisatie) met al zijn marketing-, merk- en communicatie-issues centraal.

Dus Adformatie is er niet meer voor creatieven, mediastrategen en bureaudirecteuren?

De nieuwe Adformatie is voor álle professionals die merken bouwen, dus ook voor creatieven, mediastrategen en bureaudirecteuren.

En is de nieuwe Adformatie ook interessant voor andere doelgroepen?

Ja, de nieuwe Adformatie is er voor brandmanagers, cmo’s en communication directors, maar ook voor growth hackers, sea-specialisten, mediastrategen, creators en data-analisten. Kortom, voor iedereen die bezig is met de vragen ‘hoe merken zich gedragen’ en ‘hoe organisaties communiceren’.

Waarin onderscheidt Adformatie zich t.o.v. andere vaktitels?

Adformatie is het enige platform waar marketing en communicatie (en media en creatie) op deze manier bij elkaar komen. Waar de vervlechting van al die vakspecialismen tot leven komt. En waar grote (en kleine) bewegingen in het vak worden gesignaleerd, geduid en in een maatschappelijke en internationale context worden geplaatst.

Klinkt goed en ambitieus, die verandering: wanneer kunnen we wat zien?

Op 6 april gaat het nieuwe platform live en valt het nieuwe magazine bij de abonnees op de deurmat. Ongeveer twee weken voor de lancering kun je de bètaversie van de website al bekijken.

Blijft de site met premium content werken?

Ja, op het nieuwe platform werken we ook met premium content. Als abonnee kun je daar met je bestaande inlog op inloggen.

PRAKTISCHE VRAGEN 

Waar kan ik terecht met vragen over deze verandering? Of bij wie kan ik mijn mening geven?

We ontvangen graag feedback van onze lezers en natuurlijk zijn we benieuwd naar jouw mening. Op die manier kunnen wij onze content en producten nog beter maken! Je kunt ons mailen op redactie@adformatie.nl. Je ontvangt altijd een reactie.
Heb je een vraag over je abonnement, dan kun je contact opnemen met de afdeling Klantenservice.

Ik heb een vraag over mijn abonnement

De meest gestelde vragen over je abonnement vind je hieronder. Bellen of mailen met onze klantenservice kan natuurlijk ook: klantenservice@adfogroep.nl of +31 (0)20 225 1501.

Ik ben NIMA member en krijg TvM, wat verandert er?

NIMA members worden op de hoogte gebracht door NIMA.

Wat gebeurt er met mijn nieuwsbrief die ik dagelijks ontvang?

Deze blijf je gewoon ontvangen. Vanaf begin maart zal je zien dat er een naamsverandering gaat aankomen. Vanaf 6 april ontvang je de nieuwsbrief in een nieuw uiterlijk van Adformatie.

En wat als ik alleen specifiek het communicatie-, media- of marketingnieuws in een nieuwsbrief wil ontvangen?

Dat kan nog steeds, deze thema-nieuwsbrieven worden wekelijks verzonden! Ontving je al een communicatie-, marketing- of media-nieuwsbrief? Dan hoef je niets te doen, je ontvangt de nieuwe nieuwsbrief automatisch.

Wanneer ontvang ik mijn laatste nummer Communicatie, Tijdschrift voor Marketing en/of Adformatie?

Op 9 maart ontvang je de laatste editie van je magazine.

Wanneer ontvang ik het nieuwe magazine?

Op 6 april ontvang je het nieuwe magazine.

Kan ik straks inloggen met mijn bestaande account?

ja, je bestaande inlog blijft gewoon bestaan. Daarnaast komt er een mogelijkheid om met je LinkedIn-account in te loggen. Zo kun je straks nog makkelijker inloggen.

Ik heb met mijn collega’s een bedrijfsabonnement. Ga ik ook automatisch over?

Indien je een eigen inlog hebt, gaat deze automatisch over. Het delen van je inlog met collega’s is straks niet toegestaan.

Hoe weet de site dat ik abonnee ben?

De website van Adformatie is gekoppeld aan onze abonnementendatabase. Daardoor weet de website wanneer je inlogt direct of je toegang hebt tot onze premium content.

Wat betekent deze verandering voor mijn (magazine)abonnement?

Je abonnement op TvM/Communicatie/Adformatie gaat automatisch over naar de nieuwe Adformatie. Je krijgt in je nieuwe abonnement niet alleen de vertrouwde content, maar al het relevante nieuws en ontwikkelingen uit het hele vakgebied. Veel meer relevante content dus!

Ik heb op meerdere titels een abonnement. Worden de dubbele abonnementen automatisch stopgezet?

We zullen je dubbele abonnement(en) stopzetten. Het nieuwe Adformatie magazine verschijnt op 6 april en m.i.v. die datum heb je nog één abonnement. Het reeds betaalde abonnementsgeld wordt bij elkaar opgeteld in het nieuwe abonnement.

Wat wordt de prijs van de nieuwe Adformatie?

Een regulier jaarabonnement op de nieuwe Adformatie kost € 189,- (inlog voor het platform, 10x per jaar het magazine en korting op opleidingen en evenementen). Daarnaast is er de mogelijkheid om de content alleen online te lezen. Hiervoor betaal je slechts € 9,50 per maand.

Kan ik mijn abonnement ook stopzetten?

Dat zou jammer zijn! Wij zijn er namelijk van overtuigd dat we je met het nieuwe Adformatie-merk nog beter kunnen bedienen! Toch opzeggen? Dat kan door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via +31 (0)20 225 1501.

Ik wil alleen een online abonnement op de nieuwe Adformatie, kan dat?

Ja, dat is uiteraard mogelijk aan het einde van de huidige abonnementsperiode. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice: +31 (0)20 225 1501.

Wat zijn de verschijningsdata van de nieuwe Adformatie dit jaar?

Het nieuwe Adformatie magazine verschijnt 12x per jaar. In 2018 verschijnt Adformatie op de volgende data:

Vrijdag 6 april
Vrijdag 11 mei
Vrijdag 15 juni
Vrijdag 13 juli
Vrijdag 24 augustus
Vrijdag 21 september
Vrijdag 19 oktober
Vrijdag 16 november
Vrijdag 21 december

Staat jouw vraag er niet bij?

Stel dan je vraag aan onze afdeling Klantenservice, via klantenservice@adfogroep.nl of +31 (0)20 225 1501.

Advertentie