Voor de Effie Awards zijn dit jaar 31 cases ingezonden. Op donderdag 14 november wordt bekendgemaakt welke merken en bureaus er met een bronzen, zilveren en/of gouden Effie naar huis gaan.
De zestig juryleden, onder hen zowel vertegenwoordigers van bureau- en adverteerderszijde als onafhankelijke onderzoekers, zullen de cases aan de hand van specifieke eisen die per categorie (zeven in totaal) gelden. Uit de selectie van de jury's zal vervolgens de hoofdjury, bestaande uit de nieuwe hoofdjuryvoorzitter Conny Braams, onafhankelijk hoofdjurylid Hans Middelhoek en de voorzitters van de acht jury's, de uiteindelijke winnaars selecteren.
Braams: 'Er is dit jaar een brede spreiding over alle zeven categorieën, waaronder de nieuwere categorieën Branded CX, Succesvolle Introductie en Impactvolle Propositie. Daarnaast valt op dat er niet alleen veel inzendingen zijn in de categorie Merk, maar ook dat veel cases het belang van marketing voor de maatschappij onderstrepen. Dit jaar maken maar liefst vijf cases kans op de Maatschappelijke Plus, een speciale erkenning voor campagnes met duurzame impact.'
MarketingLive
Ook dit jaar vindt de Effie-uitreiking plaats in Circa Amsterdam, na afloop van het marketingcongres MarketingLive. Het congres heeft jaarlijks als motto 'Bright perspectives on marketing' en biedt een programma met sprekers als Babette Porcelijn (Think Big Act Now), Nicole Freid (Hak) en Tim van der Wiel (GoSpooky). 's Avonds worden tijdens het galadiner de Effie Awards uitgereikt. De presentatie is net als vorig jaar in handen van komiek Edson Da Graça. Kaarten zijn hier verkrijgbaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!