Consumenten worden steeds kritischer. Het wordt daarom ook steeds belangrijker om je als bedrijf van je goede kant te laten zien, bijvoorbeeld door je in te zetten voor een maatschappelijk doel.
Met deze drie tips zorg je ervoor dat jouw mvo-inititatieven positief uitpakken voor je merk:
- Zorg ervoor dat je initiatief aansluit op de core business van je bedrijf. Alleen dan draagt het bij aan reputatieverbetering en waardecreatie.
- Zorg ervoor dat consumenten niet het gevoel krijgen dat jouw bedrijf dit initiatief zuiver neemt om er financieel op vooruit te gaan, ten koste van problemen in de maatschappij.
- Maak van maatschappelijke verantwoordelijkheid een centraal punt in je organisatie. Bedrijven als Whole Foods en Airbnb hebben bijvoorbeeld hun businessmodel volledig gebaseerd op sociale betrokkenheid. Zij zouden zonder deze basis bijna niet kunnen bestaan.
Meer weten over sociale verantwoordelijkheid en hoe je alle neuzen binnen jouw bedrijf dezelfde kant op krijgt? Lees ons whitepaper:
Embracing Social Purpose in an Authentic, Credible, and Effective Way.
Meer weten?
Bij Ipsos weten we dat begrip van de markt de basis vormt van bijna alle marketingactiviteiten. Wij streven ernaar mensen, merken en markten te begrijpen om zo bedrijfsgroei te stimuleren. Lees hier meer over merkstrategieën of neem contact op met Rohit Jhamb.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!