Tijdens Neurodiversity Celebration Week slaan VIA, Boomerang en Publicis ‘for Better’ op 24 maart handen ineen om aandacht te vragen voor neurodiversiteit. Met een speciale editie van de bekende Future Bosses Lunch koppelen ze neurodivergent talent aan bureauleiders om bewustzijn en kennis over neurodiversiteit te vergroten.
Neurodiversiteit
‘For Better’ (onderdeel van Boomerang en Publicis) werkt samen met VIA om neurodivergent talent een thuis te bieden in de werkomgeving en de dis uit de disability te halen. Neurodivergentie heeft betrekking op een geschatte 15% van de bevolking, waarbij verschillen in onder andere autisme, ADHD, dyscalculie, dyspraxie, dyslexie en het syndroom van Gilles de la Tourette voorkomen. Volgens psycholoog Devon McEachron worden deze neurologische verschillen in het huidige medische model als disfunctioneel, stoornis of handicap beschouwd, wat leidt tot ondervertegenwoordiging op de werkvloer. Neurodiversiteit is echter juist een onderdeel van onze genetica en evolutie als mens en maakt elk persoon uniek.
Future Bosses Lunch x Neurodivergent Now
Op vrijdag 24 maart, tijdens Neurodiversity Celebration Week, vindt de speciale editie van de Future Bosses Lunch plaats. Neurodiversity Celebration Week is een wereldwijd initiatief dat stereotypen en misvattingen over neurologische verschillen aan de kaak stelt. Het evenement is bedoeld om neurodiverse studenten, recent afgestudeerden en starters samen te brengen met leiders van bureaus om te praten over zowel de uitdagingen als sterke kanten van neurodivergente mensen.
Tijdens de informele lunch in Vessel te Amsterdam, kunnen de starters en bosses met elkaar in gesprek gaan aan de hand van prikkelende stellingen en vragen. De mogelijkheid om te netwerken en meer bewustzijn en kennis te vergroten over neurodiversiteit in de werkomgeving. Een ideale kans om vanuit beide perspectieven open en eerlijk gesprek te voeren om zo antwoorden te geven op belangrijke carrière- en levensvragen.
Een inclusieve branche
“Als organisatie streven wij naar een echte inclusieve branche, daarom is deze aandacht voor neurodiversiteit extra belangrijk. Door deze evenementen te organiseren, hopen we dat het maatschappelijke beeld over neurodiversiteit verandert, maar vooral dat het deze volgende generatie helpt om vol vertrouwen te gaan werken in de wereld van advertising, marketing en communicatie,” aldus Saskia Baneke, directeur van VIA.
Tijdens het evenement op 24 maart zullen leiders van bureaus als Mindshare, Lijm, Havas Lemz, Publicis Groupe, Marble Content, Mediabrands, Omnicom Media Groep en Boomerang aanwezig zijn om in gesprek te gaan met neurodivergent talent en antwoorden te vinden op belangrijke carrière- en levensvragen.
Ben jij neurodivergent student, net afgestudeerd of starter en wil je graag deelnemen aan deze lunch? Meld je dan hier aan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!