Pokon, het plantenvoedsel- en verzorgingmerk, lanceert Pokon Powerplanten met een bijbehorende verzorginsapp. De powerplanten sturen berichten naar de eigenaar wanneer ze iets nodig hebben. Dit is volgens Pokon de oplossing om plantensterfte, door onwetendheid over de verzorging, tegen te gaan. Het merk uit Veenendaal geeft aan dat de duurzaam gekweekte kamerplanten geleverd worden met een verzorgingstoolbox, inclusief watermeter en voedingskegels, en geregistreerd moeten worden in bijbehorende app. De introductie van de groene krachtpatsers wordt opgeluisterd met de #PowerToDePlant-campagne.
De applicatie stuurt berichten naar de eigenaar als: ‘Hi! Je hebt het vast al gemerkt, maar in de winter heb ik liever een slok minder dan meer’ en ‘Hi! Je weet dat ik liever niet bij de verwarming sta, toch? Ik wil nog niet uitdrogen hoor.’
#PowerToDePlant-campagne
De Power Planten-campagne #PowerToDePlant is ontwikkeld door VooDoo Amsterdam, het nieuwe bureau van Robert Volten en Pieter van den Heuvel. VooDoo kreeg de opdracht na een succesvol afgerond pitchtraject. De campagne wordt online uitgerold en op buitenreclame.
Perspectief van de plant
Volten, managing director bij VooDoo Amsterdam: ‘Wij wilden het eens anders doen en bekeken de opdracht vanuit het perspectief van de plant. Zo is het idee ontstaan om de plant te laten communiceren met zijn eigenaar. Iedereen communiceert via z’n mobiel, dus waarom niet met je plant?’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!