Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Nederlandse content te zien op Snapchat Discover

Nederlandse redactionele content van partners als NOS Stories, Cosmopolitan, Warner Bros. TV en VICE is vanaf vandaag te zien op Snapchat.
Snapchat
Snapchat

Snap Inc, het moederbedrijf van Snapchat, lanceert vanaf vandaag Nederlandse content op ‘Discover’. Op het platform zijn al internationale shows van onder andere  MTV, CNN, The Guardian, Le Monde en Der Spiegel te zien en vanaf vandaag komt daar ook Nederlandse redactionele content van partners als NOS Stories, Cosmopolitan, Warner Bros. TV en VICE NL bij.

related partner content for mobile comes here

Doelgroep

Discover, dat begin 2015 werd gelanceerd, wordt door zenders, uitgevers en mediapartners om de 13-34 gebruikt om de jonge doelgroep van Snapchat te bereiken. Ruim 100 partners wereldwijd maken speciaal voor Discover content die goed past bij hoe de doelgroep op Snapchat onderling communiceert: full-screen, kort en bondig (shows zijn rond de vijf minuten), visueel weergegeven en altijd verticaal – een formaat dat door Snapchat populair is geworden. 

Op de Discover-feed vinden Snapchatters curated, premium content met het laatste nieuws over actuele gebeurtenissen in de wereld, hun favoriete tv-shows, influencers en sport. Wereldwijd kijken twee op de vijf Snapchatters iedere dag Discover-content.

'Unieke kans voor adverteerders'

Volgens Snapchat geeft adverteerders dit een unieke kans om op een betrouwbaar platform branded uitingen onder de aandacht te brengen. De Discover-feed biedt verschillende mogelijkheden. Zo krijgen adverteerders de mogelijkheid om full screen vertical video ads te tonen met geluid, die tussen premium content van populaire mediapartijen verschijnt. 

'Snapchat bereikt 90% van de 13 tot 24 jarigen en 70% van de 18 tot 34 jarigen in Nederland, twee groepen die vaak lastiger te bereiken zijn en steeds meer content consumeren via hun mobiele telefoon', zegt Joost Hagesteijn, Regional Director Nederland en Scandinavië bij Snap.

Lees ook: De social platformen staan onder druk. Braaf Snapchat lanceert eerste B2B-campagne

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in