Vanzelfsprekend heeft een nieuw product geen vaste klantenbasis op het moment dat het gelanceerd wordt. Net zoals een innovatie geen geheugenstructuur in de hoofden van consumenten heeft. Tenzij deze innovatie een lijn- of merkextensie is. In zo’n geval kan een geheugenstructuur worden afgeleid van een reeds bestaand product van dit merk. Omdat veel productlanceringen een lijn- of merk extensie zijn is het mogelijk om ook hier de theorie van Sharp toe te passen. In hun paper ‘Does Byron Sharp’s philosophy work for innovation?’ geven innnovatiespecialisten Helen Wing en Lee Markowitz vier tips om met behulp van Sharps theorie het succes van je innovatie te vergroten. Lees dit paper.
Ben je benieuwd hoe je jouw innovatieprocessen kunt verbeteren?
Bij Ipsos helpen we je graag met het verbeteren van je innovatieprocessen. Dankzij onze snelle en eenvoudige oplossingen en gevalideerde voorspellingsmodellen zorgen we ervoor dat je eerder en betere beslissingen kunt nemen. Meer weten? Neem contact op met Rohit Jhamb Rohit.Jhamb@ipsos.com, 06-53156811 of bezoek onze website voor meer informatie.
Bezoek ook ons volgende innovatie-evenement: How Brands Innovate in... the USA / 15 maart, gratis entrée.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!