Met name in het A- en B-segment kiezen consumenten steeds meer voor leasen in plaats van kopen (en dus bezitten) van een auto. Het aantal afgesloten private leasecontracten nam met maar liefst 31,2 procent, zo'n 21.000 auto's, toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
AutoWeek biedt zoekende consumenten de helpende hand met de private-leasevergelijker. De tool brengt consumenten en autoaanbieders direct samen in een vertrouwde omgeving. Deze omgeving is bekend onder autozoekers; 50% van alle autozoekende consumenten komt namelijk al terecht bij autoweek.nl. Een uitgelezen kans voor een auto-aanbieder om dus hier aanwezig te zijn. Tevens wordt als inhoudelijke aanvulling interessante content als video’s en testen aangeboden door de redactie, die de consument kunnen helpen in het maken van de beste keuze.
Het aanbod wordt voortdurend bijgewerkt, maar op dit moment staan er meer dan 160 modellen in de vergelijker van meer dan 25 merken. In totaal staan er ruim 750 auto’s in de database en dit aanbod breidt voortdurend uit. De vergelijker wordt samengesteld door het AutoWeek-team, en is daardoor onafhankelijk. Er wordt aan partijen een click-out mogelijkheid geboden om bij een prijs meer informatie te krijgen. Die knop linkt door naar de website van de aanbieder, die hem bijvoorbeeld kan koppelen aan z’n eigen configurator.
Damiaan Hage, Content Director van AutoWeek: “Elke consument wil graag duidelijkheid. Of hij nu koopt of leaset, dat maakt niet zoveel uit, hij is altijd op zoek naar betrouwbare informatie. Zo’n vergelijker laat open en eerlijk zien dat er verschillende mogelijkheden zijn. De betrouwbaarheid van de tool is voor merken en leasemaatschappijen een zeer interessant umfeld om in contact te komen met de doelgroep .”
Maak nu kennis met de private-leasevergelijker op autoweek.nl en zie wat het voor jouw merk kan doen. Wie meer wil weten over de mogelijkheden kan voor details contact opnemen met Paul Scholten
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!