Een eerste campagne tussen NLProfiel en adverteerder is een feit. Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’. Met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren.
Door het gemeenschappelijk volume aan data van de drie aangesloten publishers kunnen voldoende getargete profielen binnen de doelgroep ‘wielrenners’ worden bereikt via de verschillende platformen van Sanoma, Telegraaf Media Groep en De Persgroep. De wens vanuit de advertentiemarkt voor betere digitale ‘targeting’ groeit sterk. De samenwerking tussen deze drie grote Nederlandse mediapartijen is het antwoord daarop. NLProfiel biedt merken en hun bureaus de mogelijkheid om door middel van relevante profielen eenduidig over de verschillende mediapartijen heen te kunnen plannen. Essentieel voor het gebruik van data is dat alles binnen de AVG-regelgeving valt, transparant naar consument en marketeer.
De media-inkoop getarget op de segmenten van NLProfiel zijn ingekocht door Starcom via Buy-media.nl. Buy-media.nl is een inkoop platform waarmee het mogelijk is om op een eenvoudige en efficiënte manier online media in te kopen. Het platform is in maart dit jaar gelanceerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!