Online marketeers praten al jaren over de belofte van klantreizen ofwel customer journeys. De visie van een geweldige klantervaring is nog nooit zo dicht bij de realiteit geweest als nu. De verwachtingen van klanten liggen hoger dan ooit en de meeste bedrijven concurreren nu op klantervaring. Het is een strategische noodzaak geworden.
Consumenten hechten zo veel waarde aan een uitmuntende klantervaring dat ze bereid zijn er 16% meer geld voor te betalen (PwC). De workflow van marketeers bestaat echter niet uit de klantreis. Vergeet daarom niet dat klanten de spreekwoordelijke chauffeurs zijn en de marketeers de pitcrew. Als marketeer is het dus je taak om de obstakels op het pad van je klanten weg te nemen, terwijl je onderweg je eigen obstakels overwint. Een uniform klantprofiel, kunstmatige intelligentie, besluitvormingsprocessen, een-op- een personalisatie, omnichannel-orkestratie – waarom zijn dit tegenwoordig zulke hot topics?
Wil je meer weten?
Ontdek hoe je gepersonaliseerde klantervaringen voor precies het juiste moment creëert. Lees de whitepaper van Adobe.
Adobe Klantreizen: een driedelige strategie om je tactiek te verbeteren
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!