Maar hiervoor is meer nodig dan alleen conventionele POP-communicatie, merchandising en promoties. Er moet vooral geëxperimenteerd worden met zogenaamde contextuele sensorische stimuli en positieve associaties
Zo bleek uit een recent uitgevoerd experiment, gestoeld op neuro en behavioural science, dat het uitdelen van een bloem bij binnentreden van een supermarkt een groot positief effect heeft op de winkelervaring. Bezoekers die de bloem ontvingen ervaarden meer emotionele opwinding en plezier, hadden minder aandacht voor prijzen en kochten meer dan bezoekers die de bloem niet hadden gekregen.
Hier liggen dus kansen voor retailers en merken. Lees meer over triggers en impact van emoties en download het whitepaper: Flower power! The influence of an in-store gift on emotional arousal and shopper behavior.
Meer weten?
Bij Ipsos helpen we merken om de klantervaring op elk contactpunt te verbeteren om zo diepere en meer lonende klantrelaties op te bouwen. Bezoek voor meer informatie onze website of neem contact op met Lizet van der Kamp: lizet.vanderkamp@ipsos.com
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!