Overslaan en naar de inhoud gaan

Webwinkel onvriendelijk voor gehandicapte

Online winkels zijn slecht toegankelijk voor mensen met een handicap. Dat blijkt uit onderzoek van gehandicapten zelf voor de campagne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Webwinkelen lijkt bij uitstek handig voor mensen met een handicap, juist omdat allerlei fysieke drempels ontbreken. Toch blijkt uit een test van 20 online winkels dat de toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van veel online winkels te wensen overlaat. Zo hebben veel online winkels een besteltelefoon, waar bijvoorbeeld een dove dus niets mee kan. Ook is vaak onduidelijk hoe betaald moet worden, en zijn niet alle betaalmiddelen bruikbaar voor gehandicapten.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in