Overslaan en naar de inhoud gaan

Statiegeldknop Lidl levert half miljoen op voor voedselbank

Sinds ruim een jaar hebben klanten de mogelijkheid hun statiegeld te doneren door op de donatieknop te drukken van de emballageautomaat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klanten van supermarktketen Lidl hebben 500.000 euro aan de voedselbanken gedoneerd. Dat geld werd bijeen gebracht door de &;keuzeknop&; die de super faciliteert bij zijn flesseninnames. Lidl zet zich al geruime tijd in voor de voedselbanken. Enerzijds door voedsel, en non-food artikelen te doneren. Anderzijds op het gebied van kennisoverdracht in de vorm van scholing voor de vrijwilligers. In alle regio’s zorgt Lidl wekelijks voor een groente-en fruitdonatie. Per jaar gaat er zo’n 400.000 kilo naar de voedselbanken. Pien de Ruig van Voedselbanken Nederland: ‘Een enorm bedrag dat helaas hard nodig is om het groeiende aantal mensen te helpen die een voedselpakket nodig hebben. Met 500.000 euro kunnen we een maand lang alle 37.000 huishoudens helpen.’

related partner content for mobile comes here

Met geldgiften bekostigt de voedselbank ook huisvesting, transport, koel- en vriescapaciteit en energiekosten. Bij alle 157 voedselbanken werken uitsluitend vrijwilligers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in