Overslaan en naar de inhoud gaan

Mastercard introduceert vingerafdruk- en selfiebetaling

Vergeten wachtwoorden zijn verleden tijd met de nieuwe technologie van Mastercard.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Europa

related partner content for mobile comes here

Mastercard kondigde Identity Check Mobile aan, waarmee het mogelijk wordt om met vingerafdrukken of gezichtsherkenning iemands identiteit te verifiëren tijdens het online shoppen. De technologie wordt nu geïntroduceerd in twaalf landen, namelijk het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Duitsland, Hongarije, Noorwegen, Spanje, Zweden en Nederland, na succesvolle trials in de VS, Canada en Nederland. Bij deze trials prefereerden consumenten deze zogenaamde &;biometrische betalingen&; boven betalingen met wachtwoorden. In 2017 kan de rest van de wereld deze technologie gebruiken.

Vinger- en gezichtsherkenning

Met Identity Check Mobile hoeft een vergeten wachtwoord geen problemen op te leveren, omdat de kaarthouder zijn of haar identiteit kan verifiëren aan de hand van een vingerafdrukscanner via een smartphone of met gezichtsherkenning door een selfie te maken. Dit versnelt het betalingsproces, terwijl het ook nog eens een stuk veiliger is.

Mijlpaal

‘We zijn gefocust op online betalingen zonder ongemakken, zonder toe te geven op het gebied van veiligheid en beveiliging’, zegt Ajay Bhalla, directeur Risico & Veiligheid bij Mastercard. ‘Dit is een mijlpaal in de evolutie van betalingen. Fysiek winkelen heeft ook ingrijpende veranderingen ondergaan door contactloze betalingen, mobiele betalingen en wearables. Nu komt Identity Check Mobile naar Europa, de rest van de wereld zal snel volgen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in