Overslaan en naar de inhoud gaan

Gaykrant komt terug, uitgever MediaMANsion not amused

Ondernemers Hans Prummel en Richard Otto willen Gaykrant weer nieuw leven inblazen en legden de merknaam vast. Dat leidt nu mogelijk tot…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Gaykrant was sinds 1980 een maandelijks verschijnend Nederlands tijdschrift voor homoseksuelen, lesbiennes en biseksuelen. Uitgever Edwin Reinerie van tijdschrift Winq (tegenwoordig uitgeverij Media MANsion) kocht de titel in 2013 van de curator nadat de Gaykrant failliet was gegaan toen 50PLUS-fractievoorzitter Henk Krol er de scepter zwaaide. Hij bracht een paar edities uit als tijdschrift en voegde de Gaykrant uiteindelijk samen met de titel Winq. Zo verdween de naam Gaykrant.

Hans Prummel en Richard Otto - experts in merknamen - willen nu het merk weer terug laten keren, om een speciale reden. 'Diverse homo-gerelateerde geweldsincidenten en recente onderzoeken maken duidelijk dat de emancipatie van homo’s, lesbo’s en transgenders de laatste jaren steeds meer onder druk komt te staan. Steeds meer homoseksuelen durven bijvoorbeeld niet meer op straat hand in hand te lopen of hun geaardheid op werk bekend te maken.' 

De herlancering van Gaykrant moet een statement zijn 'om deze vrijheden in Nederland ook in de toekomst te kunnen waarborgen'.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in