Euro RSCG Partners officieel aangekondigd


Al in april kondigde chairman en ceo Leendert Bikker al aan in weekblad Adformatie dat Euro RSCG hier het aantal bureaus uit zijn netwerk terug gaat brengen van tien naar drie. De actiemarketingbureaus Making A Difference, Werner Messelink Boss Mulder en Human-i worden samengevoegd onder Euro RSCG Human-i/WMBM. De reclamebureaus Benjamens van Doorn en BLRS werden eerder al bij elkaar gezet en gaan verder als Euro RSCG BLRS. Bikker tenslotte blijft Bikker, zij het dat de netwerknaam ook aan de bureaunaam vooraf zal gaan. Bikker is chairman en ceo, Theo Jaspers de cfo. Bikker wil met de drie 'nieuwe' bureaus én als groep binnen drie jaar een topvijfpositie, en binnen vijf jaar een topdriepositie bereiken
In Engeland wordt Euro RSCG Partners het drie na grootste bedrijf, met acht bureaus.
Euro RSCG noemt de operatie de ‘Power of One’ strategie. Dat proces startte in mei vorig jaar al in de Verenigde Staten. Bob Schmetterer, chairman and ceo van Euro RSCG Worldwide zegt dat de stap Euro RSCG ‘de kans geeft om bij Europa’s volledig geïntegreerde bureaus te horen’. ‘Dit businessmodel gaat navolging vinden.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid