Volkswagen en Monsterboard winnen goud bij Effies 2000
Het enige bureau dat twee Effies in de wacht sleepte, was KesselsKramer, het kreeg zilver voor Ben en brons voor Het Smartlappenfestival. Van de 68 inzendingen - in ’99 waren het er 57 - werden er eerder 15 voor de reclame-effectiviteitsprijs van Vea/BVA genomineerd.
Volgens de voorzitter van de Effie-jury, voormalig KPN-topman Wim Dik, was het aantal inzendingen niet alleen groter dan vorig jaar, maar ook waren ze ‘inhoudelijk beter’. Er vielen er uiteindelijk negen in de prijzen. Behalve de bovengenoemde adverteerders kregen Amstel (PMSvW/Y&R), Libertel (FHV/BBDO) en de KNGF-case zilver. Brons was er, afgezien van Het Smartlappenfestival, ook voor Unox Knaks en Hallmark.
De middag werd aan elkaar gepraat door Sonja Barend.
Foto: Suzanne Ekel van Monsterboard bedankt Mark Aink van Schaeffer Wünsch Has voor de samenwerking en de ‘briljante ideeën’. Als gevolg van internationale beslissing wordt het Monsterboard-account voortaan behandeld door....
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid