Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkswagen en Monsterboard winnen goud bij Effies 2000

De Volkswagen-campagne van Result DDB en Monsterboard: Go! Go! Go! van Schaeffer Wünsch Has zijn afgelopen dinsdag in de Amsterdamse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het enige bureau dat twee Effies in de wacht sleepte, was KesselsKramer, het kreeg zilver voor Ben en brons voor Het Smartlappenfestival. Van de 68 inzendingen - in ’99 waren het er 57 - werden er eerder 15 voor de reclame-effectiviteitsprijs van Vea/BVA genomineerd.
Volgens de voorzitter van de Effie-jury, voormalig KPN-topman Wim Dik, was het aantal inzendingen niet alleen groter dan vorig jaar, maar ook waren ze ‘inhoudelijk beter’. Er vielen er uiteindelijk negen in de prijzen. Behalve de bovengenoemde adverteerders kregen Amstel (PMSvW/Y&R), Libertel (FHV/BBDO) en de KNGF-case zilver. Brons was er, afgezien van Het Smartlappenfestival, ook voor Unox Knaks en Hallmark.
De middag werd aan elkaar gepraat door Sonja Barend.

related partner content for mobile comes here

Foto: Suzanne Ekel van Monsterboard bedankt Mark Aink van Schaeffer Wünsch Has voor de samenwerking en de ‘briljante ideeën’. Als gevolg van internationale beslissing wordt het Monsterboard-account voortaan behandeld door....

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in