Overslaan en naar de inhoud gaan

Tuinbouwsector voert campagne voor Nederlandse Groente

Het Duitse drama van de EHEC bacterie heeft ook zijn weerslag op het vertrouwen in Nederlandse groenten. De Nederlandse tuinbouwsector…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naar aanleiding van verspreiding van de EHEC bacterie in met name Duitsland heeft de Nederlandse tuinderswereld enorme economische schade geleden als gevolg van het niet kunnen verkopen van komkommers en tomaten. Dit terwijl gebleken is dat de schadelijke variant van de EHEC bacterie niet in de Nederlandse producten is aangetroffen. Hiermee is het vertrouwen in onze Nederlandse groenten gedaald en is het imago van de tuinbouwsector, onterecht, geschaad.

related partner content for mobile comes here

De landelijke door het GroentenFruit Bureau geïnitieerde campagne moet de onrust van het Nederlandse publiek wegnemen en het vertrouwen in de Nederlandse producten herstellen. Daarnaast willen de initiatiefnemers bekendheid geven aan waar de Nederlandse teelt kwalitatief voor staat. Hiermee wordt beoogd het imago naar de tuinbouwsector positief te herstellen.

Bij de aftrap van de campagne op Het Binnenhof in Den Haag kregen Staatssecretaris Bleker en Kamerleden komkommer smoothies aangeboden. Ook worden smoothies uitgedeeld op de stations van Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Venlo. Alle horeca ondernemers van Nederland worden opgeroepen om op 24 juni speciale drankjes of amuses van tomaat en komkommer te serveren.

De organisatoren willen geld inzamelen om een fonds op te richten dat bijdraagt aan de preventie van het voorkomen van schadelijke bacteriën. Het geld voor het fonds komt o.a. uit de verkoop van de T-shirts van de Nederlandse ontwerper Aziz.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in