Tuinbouwsector voert campagne voor Nederlandse Groente
Naar aanleiding van verspreiding van de EHEC bacterie in met name Duitsland heeft de Nederlandse tuinderswereld enorme economische schade geleden als gevolg van het niet kunnen verkopen van komkommers en tomaten. Dit terwijl gebleken is dat de schadelijke variant van de EHEC bacterie niet in de Nederlandse producten is aangetroffen. Hiermee is het vertrouwen in onze Nederlandse groenten gedaald en is het imago van de tuinbouwsector, onterecht, geschaad.
De landelijke door het GroentenFruit Bureau geïnitieerde campagne moet de onrust van het Nederlandse publiek wegnemen en het vertrouwen in de Nederlandse producten herstellen. Daarnaast willen de initiatiefnemers bekendheid geven aan waar de Nederlandse teelt kwalitatief voor staat. Hiermee wordt beoogd het imago naar de tuinbouwsector positief te herstellen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBij de aftrap van de campagne op Het Binnenhof in Den Haag kregen Staatssecretaris Bleker en Kamerleden komkommer smoothies aangeboden. Ook worden smoothies uitgedeeld op de stations van Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Venlo. Alle horeca ondernemers van Nederland worden opgeroepen om op 24 juni speciale drankjes of amuses van tomaat en komkommer te serveren.
De organisatoren willen geld inzamelen om een fonds op te richten dat bijdraagt aan de preventie van het voorkomen van schadelijke bacteriën. Het geld voor het fonds komt o.a. uit de verkoop van de T-shirts van de Nederlandse ontwerper Aziz.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid