Retailers gaan het brandingspel spelen


Hunfeld: ‘Ik zie dat goede retailers godzijdank in de gaten krijgen dat ze, als ze daarvoor de moed hebben, veel kunnen leren van het brandingspel. Niet toevallig zijn het succesvolle retailers die dat spelletje begrijpen. Maar wat ik veel interessanter vind is dat fabrikanten er achterkomen dat ze samen met retail die merkbundeling gestalte kunnen geven. Het is bij vriend en vijand duidelijk dat warenhuizen een belangwekkend lanceerplatform zijn voor merken. Bijna geen week gaat voorbij of de Bijenkorf staat in een of ander medium met de introductie van een nieuwe cd en dat geldt ook in mode en hardwarengroepen. Als je retailmerk sterk is, en de Bijenkorf is een ijzersterk retailmerk, is het een ontmoetingsplaats van merken en mensen. Daar zien wij een geweldige toekomst en fabrikanten ook. Ze beginnen goede retailers te herkennen als een plaats waar ze in contact kunnen treden met hun klanten.’
Over Vendex KBB’s belang in Kobalt is Hunfeld tevreden. ‘Adverteerders hebben in toenemende mate behoefte aan transparantie. Als mede-eigenaar is dat natuurlijk voor honderd procent gehonoreerd.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid