Overslaan en naar de inhoud gaan

Peijnenburg krijgt Loden Leeuw

De Loden Leeuw voor meest irritante reclamespot gaat dit jaar naar de snuffelende hondjes van Peijnenburg.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Henny Huisman is uitgeroepen tot meest irritante bekende Nederlander in een tv-reclame. Hij kreeg daarvoor maandag de persoonlijkheidsprijs van de Loden Leeuw in het consumentenprogramma Radar. De afgelopen weken brachten 153.000 mensen hun stem uit op tien genomineerde reclamespotjes. Peijnenburg versloeg met ruim 13 procent van de stemmen de grootste concurrenten Spa (brallende man krijgt water in gezicht gegooid) en LOI (Wouter brengt Merel haar sneetjes brood).

related partner content for mobile comes here

In de categorie 'meest irritante bekende Nederlander' behaalde Henny Huisman nipt de overwinning. De reclamespot voor de Postcodeloterij waarin hij de straat op loopt en Met z'n Allen zingt, kreeg 12,3 procent van de stemmen. Op nummer twee eindige Dries Roelvink met zijn gele zwembroek (ANWB). De slapende Jan Mulder in het vliegtuig (Postbank) eindigde als derde. Over Henny Huisman zei de kijker onder meer dat hij oubollig is, te oud is voor dit soort dingen en sympathie verspeelt met deze reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in