Kleinere supermarkten starten prijzenoorlog


Nettorama heeft vijfhonderd artikelen blijvend in prijs verlaagd. De prijzen dalen tussen de 5 procent en 20 procent. Het gaat volgens het supermarktbedrijf met 28 vestigingen om een blijvende verlaging. ‘Het is dus absoluut geen eenmalige actie', zegt eigenaar Jaap Bastmeijer van Nettorama tegen het ANP.
Volgens Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo volgt de keten de prijsverlagingen. ‘Wij kijken op dit moment naar de prijzen bij Nettorama. Wij zijn de goedkoopste en dat willen we ook blijven. Daarom volgen wij prijsverlagingen bij Nettorama.’
Verder voert Jumbo vanaf donderdag ongeveer twee maanden lang een bijzondere actie, waarbij driehonderd artikelen in prijs naar beneden gaan. Daarbij zijn ongeveer honderd A-merken. ‘Dit staat helemaal los van de prijzenoorlog. Wij willen onze klanten op deze manier bedanken voor hun steun van de afgelopen jaren’, aldus Cloosterman-Van Eerd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens supermarktkenner Gerard Rutte wil Jumbo zich met de acties profileren. ‘Albert Heijn heeft nog geen toestemming gekregen om de overgenomen winkels van Konmar te verbouwen. Bij Jumbo zijn ze in volle gang en op deze manier kunnen ze de aandacht nog even op zich vestigen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid