Overslaan en naar de inhoud gaan

Kleinere supermarkten starten prijzenoorlog

De prijzenoorlog in de supermarktbranche gaat een nieuwe fase in. Dit keer komt het initiatief uit onverwachte hoek. De regionale keten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nettorama heeft vijfhonderd artikelen blijvend in prijs verlaagd. De prijzen dalen tussen de 5 procent en 20 procent. Het gaat volgens het supermarktbedrijf met 28 vestigingen om een blijvende verlaging. ‘Het is dus absoluut geen eenmalige actie', zegt eigenaar Jaap Bastmeijer van Nettorama tegen het ANP.
Volgens Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo volgt de keten de prijsverlagingen. ‘Wij kijken op dit moment naar de prijzen bij Nettorama. Wij zijn de goedkoopste en dat willen we ook blijven. Daarom volgen wij prijsverlagingen bij Nettorama.’

related partner content for mobile comes here

Verder voert Jumbo vanaf donderdag ongeveer twee maanden lang een bijzondere actie, waarbij driehonderd artikelen in prijs naar beneden gaan. Daarbij zijn ongeveer honderd A-merken. ‘Dit staat helemaal los van de prijzenoorlog. Wij willen onze klanten op deze manier bedanken voor hun steun van de afgelopen jaren’, aldus Cloosterman-Van Eerd.

Volgens supermarktkenner Gerard Rutte wil Jumbo zich met de acties profileren. ‘Albert Heijn heeft nog geen toestemming gekregen om de overgenomen winkels van Konmar te verbouwen. Bij Jumbo zijn ze in volle gang en op deze manier kunnen ze de aandacht nog even op zich vestigen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in