Communicatieprof maakt minder overuren dan marketingcollega


Dit zijn conclusies uit een onderzoek van USG Capacity. 60 procent van de ondervraagde professionals blijkt bereid te zijn om buiten de reguliere werktijden te werken.
Uit het onderzoek blijkt echter dat marketingprofessionals in de praktijk gemiddeld meer overuren maken dan communicatieprofessionals. 62 procent van de marketingprofessionals werkt meer dan twee keer per week ’s avonds over. Bij communicatieprofessionals is dit beduidend lager. In die groep werkt 48 procent meer dan twee keer per week in de avonduren. Maar liefst 39 procent van de marketingprofessionals werkt vijf uur per week meer dan hun contracturen, terwijl slechts 21 procent van de communicatieprofessionals dit doet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe mate waarin wordt overgewerkt, hangt vooral samen met de hoogte van het functieniveau van marketing- en communicatieprofessionals; hoe hoger het functieniveau, hoe vaker er ’s avonds wordt overgewerkt. Monica van der Meeren, areamanager van USG Capacity: ‘We hebben uit eerder onderzoek al gezien dat marketingprofessionals ambitieus zijn en vaker dan communicatieprofessionals een functie vervullen op managersniveau.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid