Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatieprof maakt minder overuren dan marketingcollega

Maar liefst 62 procent van de communicatieprofessionals staat ervoor open om onregelmatig of buiten kantooruren te werken. Voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zijn conclusies uit een onderzoek van USG Capacity. 60 procent van de ondervraagde professionals blijkt bereid te zijn om buiten de reguliere werktijden te werken.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt echter dat marketingprofessionals in de praktijk gemiddeld meer overuren maken dan communicatieprofessionals. 62 procent van de marketingprofessionals werkt meer dan twee keer per week ’s avonds over. Bij communicatieprofessionals is dit beduidend lager. In die groep werkt 48 procent meer dan twee keer per week in de avonduren. Maar liefst 39 procent van de marketingprofessionals werkt vijf uur per week meer dan hun contracturen, terwijl slechts 21 procent van de communicatieprofessionals dit doet.

De mate waarin wordt overgewerkt, hangt vooral samen met de hoogte van het functieniveau van marketing- en communicatieprofessionals; hoe hoger het functieniveau, hoe vaker er ’s avonds wordt overgewerkt. Monica van der Meeren, areamanager van USG Capacity: ‘We hebben uit eerder onderzoek al gezien dat marketingprofessionals ambitieus zijn en vaker dan communicatieprofessionals een functie vervullen op managersniveau.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in