Overslaan en naar de inhoud gaan

Webwinkels VS besteden marketinggeld online

Amerikaanse webwinkels besteden steeds meer van hun marketinggeld online. Offline advertenties blijken minder in trek te zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concluderen de Boston Consulting Group en Shop.org uit cijfers van 94 e-tailers.

related partner content for mobile comes here

In het derde kwartaal van dit jaar ging 64 procent van de budgetten naar het web. Dat is vijf procent meer dan in het tweede kwartaal, aldus Emerce. Door de goedkopere online advertentiecampagnes - in vergelijking met bijvoorbeeld televisiereclame - zijn de acquisitiekosten voor een nieuwe klant flink omlaag gegaan. Gemiddeld tellen de bedrijven nu twintig dollar neer voor een nieuwe klant. In het tweede kwartaal was dit nog het dubbele. Hoewel 89 procent van de bedrijven een speciale campagne heeft gelanceerd door de feestdagen, heeft slechts vier procent het aantal tv-commercials opgeschroefd. De verhoogde focus op online adverteren heeft verrassend genoeg geen effect op de online marketing- en reclamebureaus, zo schrijven de onderzoekers. Vele van hen presenteerden bescheiden kwartaalcijfers. Een reden geven de onderzoekers niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in