Overslaan en naar de inhoud gaan

KFC Nederland ook voor ATL-account naar Ogilvy & Mather Amsterdam

Het bureau moet het merk de komende jaren een andere richting geven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ogilvy & Mather Amsterdam was al verantwoordelijk voor KFC’s retailaccount, maar ontfermt zich nu ook over het brand/above the line (ATL)-account van de Amerikaanse Fastfoodketen.

related partner content for mobile comes here

In december 2014 besloot KFC haar bestaande relatie met LeukWerkt te herzien en schreef een pitch uit waaraan in totaal drie bureaus deelnamen. Marketingmanager van KFC Nederland Bart de Kool over dit besluit: &;Ondanks het feit dat KFC met Leukwerkt een uitermate succesvol 2014 kende voelden wij dat het merk aan een volgende stap toe was. Na verkenningsgesprekken met een aantal bureaus hebben wij er drie daarvan uitgenodigd om aan een pitch deel te nemen. Op basis hiervan werd besloten Ogilvy & Mather Amsterdam te kiezen.&;

De Kool zegt verder: &;Bij een pitch-presentatie ga je voor een groot deel op je gevoel af, maar ook toen we dat gevoel rationaliseerden waren we het er snel over eens dat Ogilvy’s campagneconcept een fantastisch vervolg voor het merk zou zijn. Daarnaast kon Ogilvy vrij concreet maken hoe de campagne er daadwerkelijk uit zou gaan zien; zeker binnen een franchiseorganisatie helpt dat behoorlijk bij het interne overleg.&;

Het eindresultaat is een nieuwe conceptuele gedachte die het merk de komende jaren een andere richting moet geven. Deze zomer is als eerste resultaat een tv-commercial te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in